donderdag 24 januari 2019

18 September: Miami

Wederom slapen we uit. Pas tegen 10.00 zijn we startklaar om naar het strand te gaan. Het water is heerlijk van temperatuur en prachtig van kleur. Als we dan toch even moeten zeuren? Je moet een heel eind lopen voor het wat dieper wordt. Nou ja, als dat alles is😄
Overigens hebben we, toen we de badlakens bij de receptie gingen halen, gevraagd hoe het nu zit met onze kamer. De jongen achter de receptie gaf door dat we vanmiddag een andere kamer krijgen. Nou, dat wachten we dan maar even af.

Tegen de middag gaan we van het strand af. Douchen en op weg. Eerst brunchen, dat doen we bij de Ihop met een schandalig groot ontbijt.

Als dat allemaal (nou ja, dat lukt natuurlijk niet) op is, gaan we naar Little Havanna. Onderweg bedenken we dat het toch wel sneu voor m´n nichtje is als ze geen Allstars krijgt. Dus terwijl ik met Nederland bel om te checken wat ze precies wil hebben, draait Jurgen de auto en rijden we terug naar de Mall. Als we dan toch in de Mall zijn, en de schoenen zijn binnen, halen we ook nog maar een trolley. Het is tenslotte clearance en de koffers waren in New York eigenlijk al te zwaar. Het is echt goedkoop want voor omgerekend 25 euro hebben we een metallic blauw spinnertje.

Rond 15.30 zijn we weer uitgekeken en rijden we terug, nu wel naar Little Havanna. Dat hadden we wel kunnen laten. Miami is zeg maar niet echt onze stad.
Op naar het hotel; als het goed is hebben we een nieuwe kamer gekregen. En dat klopt; we hebben een grote hoekkamer, wederom met front oceanview. Jammer dat dit maar voor 1 nacht is. Hadden we gisteren misschien toch al wat harder moeten klagen.

Nou ja, alles verhuizen naar de nieuwe kamer, even installeren en op pad voor eten. We moeten ook nog een beetje tanken; we kunnen nog wel 42 mijl maar dat bleek de vorige keer ook 0 te zijn!

We eten weer bij Ocean Drive, dit keer bij het Beachcafe. Het ziet er goed uit met lekkere muziek, het is wel aan de prijs.
Vooraf nemen we bruscetta die we delen. Jugen neemt een grouper en ik pizza. Het is alleen jammer dat het bier 12 dollar per glas kost (!!!). Het is buy 1, get 1. En dan valt het wel weer mee, maar dan moeten ze natuurlijk niet alsnog twee biertjes op de rekening zetten!
Uiteindelijk krijgen we de juiste rekening en daar zit al 18% gratuity bij in. Dat blijft toch bijzonder.
Tegen 22.15 uur zijn we weer bij het hotel waar we de auto in een compact parkeerplaats moeten proppen omdat mensen met een kleine auto op een standard hebben geparkeerd. Beetje jammer. We zitten nog een tijd buiten voor we naar binnen gaan om af te koelen!